יום ראשון, 29 במרץ 2020

מחליפי חום פלטות מטיטניום


מפעלים ומתקנים תעשייתיים נוטשים בהדרגה מחליפי חום מסוג "מעטפת וצינורות" לטובת מחליפי חום פלטות. ההבדל העיקרי שקיים בין שני הסוגים הוא הפלטות המאפשרות למחליפי חום אלו להוביל במונחים של קומפקטיות, יעילות וקלות תחזוקה.

אם אתה צריך לחמם או לקרר ביעילות נוזל כי הוא חלק מכל תהליך ייצור, פלטות מחליפות חום עשויות להיות הפתרון הנכון עבורך. סוג הבניה והחומרים המשמשים משטחים מחליפי חום, זה מה שהופך אותם לפתרונות העברת חום מצוינים, שתופסים מקום מינימלי.

טיטניום


מחליף חום פלטות טיטניום הוא סוג של מחליף חום המשתמש בלוחות מתכת להעברה של חום בין שני נוזלים. יש לכך יתרונות גדולים על פני מחליף חום קונבנציונלי כי הנוזלים נחשפים זה לזה על פני שטח פנים הרבה יותר גדול - בגלל שהנוזלים פרושים על הפלטות. זה מקל על העברת החום, ומגביר באופן משמעותי את מהירות השינוי בטמפרטורה. מחליפי חום פלטות כיום נפוצים מאוד בגרסות קטנות עם פלטות מולחמות המשמשות לחימום מים במגוון יישומים.

הרעיון מאחורי מחליף חום הוא השימוש בצינורות או כלי בלימה אחר כדי לחמם או לקרר אחד הנוזל ידי העברת חום בינה לבין נוזל אחר. ברוב המקרים, המחליף מורכב מצינור המכיל נוזל שעובר בתא המכיל נוזל אחר. דפנות הצינור עשויים בדרך כלל ממתכת, או חומר אחר בעל מוליכות חום גבוה, כדי להקל על המחליף חום, ואילו את המארז החיצוני של המיכל הגדול יותר עשוי פלסטיק או מצופה בידוד תרמי, כדי לחסום חום "המנסה לברוח" מן המחליף.

עיצוב של מחליפי חום פלטות טיטניום

מחליף חום הפלטות טיטניום הינו בעל עיצוב מיוחד מותאם להעברת חום בין בינוני ונוזלים בלחץ נמוך. מרותך, מחליפי חום חצי מרותך מולחמים משמשים חילופי חום בין נוזלים בלחץ גבוה או שם מוצר קומפקטי יותר נדרש. במקום חולף צינור הדרך קאמרית, יש במקום שני תאים לסירוגין, בדרך כלל דקים לעומק, מופרדים על פני השטח הגדולים שלהם על ידי פלטות טיטניום פח. הלוחות המשמשים מחליף חום פלטות טיטניום מסגרת מתקבלים על ידי אחד חתיכת לחיצה של לוחות מתכת. נירוסטה גם היא מתכת נפוצה בשימוש במחליפי חום פלטות בגלל יכולתה לעמוד בטמפרטורות גבוהות, ובגלל העמידות שלה בפני קורוזיה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.